Facebook inzetten voor het werven van verpleegkundigen

Social media valt natuurlijk niet meer weg te denken uit de trukendoos van de recruiter. Zonder social media mis je een groot publiek, maar de vraag is natuurlijk waar het publiek zit en welk publiek je trekt met welk soort bericht op social media. Het is uiteraard altijd belangrijk om te blijven proberen en te blijven testen met verschillende soorten berichten. Heb je hier geen tijd voor of heb je hier gewoonweg nooit aan gedacht? Ook dan is het belangrijk om social media gewoon te blijven gebruiken.

Wel of geen aanbrengpremie in de GGZ?

Vind jij dat een aanbrengpremie wél of juist niet een goede manier is om personeel te werven naar je eigen instelling? Een aanbrengpremie is een speciale premie voor mensen die kandidaten kunnen aandragen naar de instelling. Het is dus een beloning voor het attenderen van een vacature bij je eigen instelling. Er zijn ggz-instellingen die aanbrengpremie's alleen reserveren voor interne kandidaten, dus alleen voor eigen medewerkers. Vaak gaat het dan om een kleine beloning.

Recruitmentmarketeer, gebruik jij voldoende data?

Om goede beslissingen te kunnen maken is het van essentieel belang om voldoende data te gebruiken. Het begint natuurlijk bij het interpreteren van data die jij kunt gebruiken om bijvoorbeeld gerichte campagnes op te zetten of te coördineren. Zonder data weet je niet waar je precies mee bezig bent. De vraag is natuurlijk hoe je aan data komt en hoe je dit moet interpreteren en kunt gebruiken om het recruitmentproces te verbeteren. Als recruiter in een ggz-instelling of bij een zorginstelling weet je natuurlijk als geen ander waar je data kunt vergaren,......toch?

GGZ Recruitment | Autoriteit op het gebied van wervingsvraagstukken in de (geestelijke) gezondheidszorg

© 2019 www.ggzrecruitment.nl