Moet het budget voor recruiters omhoog?

Krapte, schaarste, tekorten. Het zijn de kreten die je elke dag weer hoort in de wereld van de geestelijke gezondheidszorg. Zorgprofessionals lijken compleet uit het werkveld te zijn verdwenen en met de dreigende vergrijzing lijkt het probleem alleen nog maar erger te worden. Wat moet je dan doen als ggz-instelling? Moet je het maar gewoon even aanzien en hopen dat het vanzelf wel weer beter wordt óf moet je actie ondernemen? Het moge duidelijk zijn wat je moet doen. Een actieve houding en plannen maken voor de toekomst is essentieel om goede zorg nu én in de toekomst te kunnen blijven garanderen.

Recruiter, gebruik jij de jobslots van LinkedIn?

Zoals we allen wel weten is LinkedIn een handige site voor het delen van nieuws en het delen van vacatures. Natuurlijk gebruiken de meeste mensen LinkedIn puur en alleen maar even om te onderzoeken wat een ander allemaal al heeft bereikt, waar hij werkt en hoe belangrijk hij is geworden in het leven. Allemaal heel leuk en aardig, maar voor recruiters kan LinkedIn zeker intersesant zijn. Denk bijvoorbeeld aan het actief zoeken naar kandidaten voor een vacante positie, voor het zelf delen van vacatures of voor het in contact brengen van sollicitanten met teamleiders. 

Als recruiter een baan verkopen: tips en valkuilen

De stijd om de beste werknemers is al geruime tijd hard aan de gang, althans, is het wel een échte strijd? Als je een beetje rondkijkt lijkt er niet heel veel activiteit plaats te vinden in recruitmentland, zeker niet op het digitale vlak. Werkgevers gebruiken nog altijd lange en saaie vacatures, omslachtige solliciatieprocedures met weinig focus op de sollicitant zelf. Ik heb het idee dat veel werkgevers nog altijd - wellicht onbewust - denken dat de sollicitant allang blij mag zijn dat er überhaupt een vacature beschikbaar is: ''de sollicitant komt bij ons werken, dus de sollicitant moet juist aan de bak!''. Of dat gevoel gerechtvaardigd is weet ik niet. Wat ik wel zie is maar weinig creativiteit, weinig ''moeite'' en weinig ''inspiratie'' terwijl tegenwoordig juist alles om de sollicitant draait. Klant is koning!

GGZ Recruitment | Autoriteit op het gebied van wervingsvraagstukken in de (geestelijke) gezondheidszorg

© 2019 www.ggzrecruitment.nl