Gebruik jij Instagram al voor het werven van zorgpersoneel?

Hoe goed gebruik jij social media voor het werven van zorgpersoneel? Wellicht gebruik je zo nu en dan LinkedIn en Facebook, maar heb je wel eens verder gekeken dan die twee kanalen? In Nederland zijn er natuurlijk nog veel meer social media platforms waar jij vacatures kunt delen, maar een snelle check laat zien dat er maar weinig gebruik van wordt gemaakt. Waarom kijk jij niet naar Instagram, één van de snelstgroeiende social media platforms in Nederland.

Probeer eens iets anders, ga voor Instagram

Nu hoor ik je al denken: ''Instagram? Daar zit mijn doelgroep niet''. Oh, weet je dat wel heel zeker? Wie is jouw doelgroep dan? Hoe oud is jouw doelgroep en wat is doorgaans het opleidingsniveau van jouw doelgroep? Wanneer moet jouw doelgroep online zijn en hoe vaak moet jouw doelgroep social media gebruiken, dagelijks, wekelijks of maandelijks? Elk platform heeft inderdaad een ander publiek. Zo wordt LinkedIn met name door de professionals gebruikt, maar zoals je wellicht ook weet is LinkedIn niet het grootste social media platform van Nederland. Instagram is daarentegen on the rise en heeft enorm veel potentieel.

Leeftijd en Instagram

Ik hoor wel eens dat alleen de jeugd op Instagram zit. FOUT! Dit is niet waar en eigenlijk alleen maar gebaseerd op onderbuikgevoelens. Ja, het is inderdaad waar dat jeugd (< 20 jaar oud) op Instagram zit, maar ook professionals en ouderen maken steeds meer gebruik van Instagram. Wereldwijd gebruiken ongeveer 800 miljoen mensen Instagram (januari 2018).

Wat moet je dan met Instagram doen?

Tja, heel leuk dat je Instagram kunt gebruiken, maar wat moet je er dan precies mee gaan doen? Zoals je wellicht weet kun je op Instagram foto's en video's plaatsen, in principe lijkt het dus veel op bijvoorbeeld Facebook. Met mooie content kun je gebruikers van Instagram inspireren en overtuigen. Het is wederom belangrijk om externe communicatie te betrekken op je Instagram kanaal. Ga dus niet alleen arbeidsmarktcommunicatie zenden maar mix het met overige berichten. Zenden is trouwens één ding, probeer het ook interactief te maken. Stel vragen en nodig gebruikers uit om te reageren. Op die manier krijg je een levendig kanaal. Vergeet ook zeker niet om minimiaal één keer per week iets te posten én als je een post doet, gebruik dan ook foto's / video van hoge kwaliteit. Er is geen ruimte voor prutswerk, je volgers zullen dit niet waarderen.

Recruitmentmarketing

GGZ Recruitment | Autoriteit op het gebied van wervingsvraagstukken in de (geestelijke) gezondheidszorg

© 2019 www.ggzrecruitment.nl