Marketing in de zorg en welzijn

In de zorg en welzijn wordt marketing steeds belangrijker. Instellingen en bedrijven zien steeds meer het belang in van een goed uitgevoerd plan waar stevig wordt ingezet op de verschillende aspecten van marketing en communicatie. Toch blijft het vaak wel liggen bij alleen een plan of idee. Hoe kan dat en waar gaat het bij zorginstellingen mis?

Denken maar niet doen

Veel zorginstellingen leggen de focus niet op marketing. Ook wel logisch, want marketing is niet core business van het bedrijf. Het gevolg is dat er vaak maar halfslachtig werk wordt verricht, vaak zonder langdurige visie. Ook komt het vaak voor dat er wel ideeën zijn, maar dat niemand tijd, energie en know-how heeft om het plan of idee ook daadwerkelijk uit te voeren. Zo blijven ideeën liggen en komt er niets van tafel op het gebied van marketing in de zorg.

GGZ Recruitment denkt niet alleen, wij doen het ook!

Laten we meer doen aan employer branding

Stel, je werkt bij een zorginstelling en het lijkt je een goed idee om meer te doen aan employer branding. Dit betekent dat je het bedrijf of instelling een imago boost wilt geven, dat je doelgroep een positief of helder beeld van de instelling krijgt en je doelgroep je weet te vinden. Misschien weet jij precies wat de unieke aspecten zijn van de instelling: dynamische werkomgeving of misschien wel een solide en betrouwbare werkgever. Allemaal ideeën om de instelling te promoten en de doelgroep te overtuigen. Een vervolgstap is het daadwerkelijk omtoveren van ideeën naar concept materiaal. Hier gaat het bij veel zorginstellingen vaak mis.

Een idee wordt niet uitgewerkt

Een idee wordt vaak niet uitgewerkt omdat er onvoldoende mankracht en know-how is binnen de zorginstelling. Daarnaast heeft het bestaand personeel het vaak al te druk om er nog meer klussen bij te doen. Hierdoor blijven ideeën vaak liggen en wordt er niets uitgewerkt. Daarnaast mist er vaak een afdeling marketing bij zorginstelilngen, ook grote zorginstellingen hebben vaak geen afdeling die zich bezighoudt met recruitmentmarketing.

Marketing in de zorg

Zorginstellingen kampen met steeds meer krapte op de arbeidsmarkt. Dit betekent dat vacatures langer vacant blijven, soms langer dan een jaar. Om vacatures sneller ingevuld te krijgen is een vertaalslag van marketingideeën naar het daadwerkelijk doen noodzakelijk. GGZ Recruitment kan helpen!

  • GGZ Recruitment ontwerpt jouw (recruitment)huisstijl
  • Website moet worden verbeterd? GGZ Recruitment ontwerpt websites!
  • GGZ Recruitment zorgt voor de juiste tone of voice en schrijft teksten
  • Vacatures niet op orde? Ook hier kan GGZ Recruitment jou mee helpen

Niet alleen maar denken, ook doen! Neem gerust eens contact met ons op.

Recruitmentmarketing

GGZ Recruitment | Autoriteit op het gebied van wervingsvraagstukken in de (geestelijke) gezondheidszorg

© 2019 www.ggzrecruitment.nl